Bouwbedrijven
Zorginstellingen
Vastgoedbeheerders
Vereniging van eigenaren
+ 0343 476800
Contactgegevens
H & K Lift Quality B.V.
Velperengh 36
3941 BZ Doorn
info@hk-liftquality.nl

Nieuws

Zorggroep Sint Maarten content met H&K Lift Quality

07/01/2015

Onlangs leverde Liftintermediair, in opdracht van Zorggroep Sint Maarten te Denekamp , ons drie liftmoderniseringen op twee locaties te Lochem: Woonzorgcentrum Gudula (2 liften) en Huize Sint Jozef (1 lift). Op termijn staan voor beide locaties nieuwbouwplannen gepland. Om de huidige liften tot aan dat moment betrouwbaar te laten functioneren, waren aanpassingen noodzakelijk. We interviewden Martijn Groeneveld, Gebouwbeheerder van de afdeling Vastgoed Bouw & Beheer, hierover.

Martijn: “Wij kennen natuurlijk de grote liftbedrijven, maar dat er in de markt nog 50 á 60 andere partijen zijn, dat wisten wij niet. Door deze ontdekking was het eigenlijk nog moeilijker om een keuze te maken. Welke partij is betrouwbaar en welke niet? Deze marktkennis had Henri Feddes (van Liftintermediair, red.) wel en dat advies van hem hebben wij dan ook gevolgd". Er vond een aanbesteding plaats waar drie liftbedrijven aan deelnamen. Martijn: “Wat wij erg goed vonden, was dat er een correcte werkomschrijving door Henri was opgesteld. Dat voorkomt onnodige discussies tijdens het werk. Wij kregen na de aanbesteding een duidelijk overzicht van alle inschrijvingen die 1 op 1 goed te vergelijken waren. Het viel mij wel op dat op onderdelen, neem bijvoorbeeld de hydrauliekolie, een factor 2,5 verschil in de prijs zat.” Uit de aanbesteding is H&K Lift Quality B.V. als meest gunstige aanbieder naar voren gekomen. Martijn hierover: “Henri stelde voor, omdat dit een nieuwe partij was, om de heren Ferry Krebber en Julio Hernandez uit te nodigen voor een kennismakingsgesprek. Ze kwamen zeer voorbereid op de bespreking, hadden al hun informatie bij zich en aan alles kon ik merken: deze jongens gaan ervoor. Dat kan ik zeer waarderen. Ze hebben een doel, een missie en daar steek ik de loftrompet over. Na dit gesprek is de opdracht gegund aan H&K. Tijdens het opstartgesprek voorafgaand aan de uitvoering bleek opnieuw dat het werk erg goed was voorbereid. Een keurige planning met alle benodigde informatie was verzameld in een map welke ons werd overhandigd. Keurig".

Hoe ging het in de praktijk met de uitvoering van het werk? Martijn daarover: “In één pand (precies waar maar één lift was, dat zal je altijd zien) had de leverancier van de besturing de verkeerde software geleverd. Daar zijn de heren drie avonden aan het werk geweest om het werk op tijd klaar te krijgen. Ik had er begrip voor gehad als ze op basis van overmacht hadden aangegeven dat het niet zou lukken. Maar daar wilden Julio en Ferry niet van weten. Dat vond ik heel chique. De afwikkeling, bestaande uit de oplevering en de contracten, zijn vlekkeloos verlopen.”

De samenwerking met Liftintermediair werd zeer gewaardeerd. Martijn: “Zelf hebben wij niet alle kennis in huis. Wij zijn op onze afdeling maar met 3 medewerkers en moeten 17 zorglocaties beheren en onderhouden. Wij huren voor specifieke werkzaamheden dan ook deskundigen in. Zonder Henri hadden wij H&K nooit gekend. Wij hadden wel offertes kunnen aanvragen, maar zonder een goede technische werkomschrijving (PVE) dient iedere aanbieder een eigen plan in. Dat is dan niet te vergelijken. Daarbij komt dat ik op Henri kan rekenen. Hij belt en mailt altijd direct terug en handelt adequaat. Hij neemt op het gebied van liftbeheer veel zorg uit handen.”

Wat zou jouw advies zijn aan collega zorginstellingen? Martijn: “Je moet eerlijk zijn dat je van liften te weinig kennis hebt. Werk in een driehoeksrelatie: wij als opdrachtgever, het liftbedrijf als opdrachtnemer en een onafhankelijke partner door wie je je laat adviseren. De advieskosten bedroegen in dit geval 10% van de besparing tussen de hoogste en de laagste aanbieder. Die verdien je dus makkelijk terug en het resultaat mag er zijn.”

Photo Gallary

Video Gallary